måndag 9 april 2012

Eftersläntrarna

De tomater som klipptes av för att inte störa de utvalda vid omplanteringen, flyttades till ett glas vatten. Efter två veckor har de rötter och är färdiga att sätta i jord. De är lite spinkigare än kompisarna men de lägger snart på hullet om de får god jord.


I dag har jag sått de första brättena och ställt i kallbänken. Det går naturligtvis fortare om sådderna står i växthuset men ute blir de tuffare, knubbigare och klarar sig utan avhärdning. Och jag vinner plats.


Glöm inte att titta på sidan FröHändelser! 

5 kommentarer:

  1. Tack!

    Det där är ett tips jag ofta glömmer bort. Det var bra med en påminnelse om att topparna går att
    rota.

    Daniel

    SvaraRadera
  2. Ja, och så kan man ju fortsätta med tjuvarna också! För oss som aldrig får nog....

    SvaraRadera
  3. Hej
    vad kul att jag hitta hit... massor med roligt att läsa om. Jag återkommer =)

    // Mari

    SvaraRadera
  4. Jeg kom bare lige forbi.
    Tak for kigget.
    Ha` en god aften.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...