söndag 14 april 2013

Tomaterna blommar!

I dag kom den, våren! Jag hoppas att det inte bara var ett inhopp utan att det blir lite behagligare framöver. Det händer knappast något ännu i vintersåddpottorna. Fortsätter värmen så  måste du dock hålla koll. I början för att det är roligt, senare för att det är nödvändigt.
Jag måste erkänna att jag för en vecka sedan tog in en låda med koriander i växthuset för att kicka på. Jag sådde den strax efter nyår och den har väl praktiskt taget varit djupfryst sedan dess. I dag grodde det för fullt i lådan! Bild kommer. 
Tomaterna blommar trots plantorna är ganska små. Detta är sorten 'Sun Cherry Premium', som jag är nyfiken på.

Det härliga citronträdet har överlevt vintern i konstljus i den gamla källaren och har nu trängsel av citroner. De som kommit sist ser rätt lustiga ut, mer som bananer. Jag hoppas de kommer att svälla på mitten också... 

2 kommentarer:

  1. Mina tomater är i år väldigt kraftiga och fina, dock blommar de inte. Det ser riktigt härligt ut med tomatblommor så här dags! Är den sorten av fönsterbrädasort?/Anja

    SvaraRadera
  2. Det är en tidig s k cocktailtomat - men att den skulle bli så här tidig hade jag inte en aning om. Kul när man blir överraskad. Jag tror mina tomater såddes tidigare än dina.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...