fredag 14 mars 2014

Rotningskampen - vem vinner?

Det är lika mycket sticklingstid som såtid - och då kan man passa på att göra experiment. Jag har klippt ner hibiskusen och det blev en massa sticklingar. De kanske inte är så fina som jag tänkt men jag provar i alla fall. Hälften står i vanligt vatten, som jag byter ungefär var tredje dag. De andra är nerstoppade i Root Riot-kuber, som  jag ställt i små plastpottor med kokosfibrer omkring för att de ska kunna stå upp. Kokos är mycket luftigt så jag tror inte det ska påverka negativt. De står sedan i en värmelåda. Vilket går snabbast/bäst? Rapport kommer.
Har du provat rotningskuberna? Berätta vad du tycker i så fall.

5 kommentarer:

  1. Kul test som ska bli intressant att följa. Jag har provat Root Riot till pelargoner (även lite vedartade) sedan i höstas och är helt såld. Rotar fortare än kvickt! Såg ett bra blogginlägg om dem här nyss förresten: http://www.alltompelargoner.se/sasong-for-sticklingar/
    Ha det fint! / Ing-Marie

    SvaraRadera
  2. Jag har frösått chili i både root riot och rockwoolkuber. Det grodde bra, men när rotspetsarna började sticka ut ur kuberna gällde det att snabbt som sjutton sätta hela kuben i en kruka med jord, annars torkade rotspetsarna ut, med förkrympta plantor till följd, jämfört med syskonen sådda i vanlig såjord. Jag gillar dem inte.

    SvaraRadera
  3. Youu have made some dеϲent points there.
    I checked on the wweb for moгe info about the issue annd found most individuals will go along wіth
    your views on this website.

    Ϻy pɑge; servos (www.csee.org.tw)

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...