söndag 30 oktober 2011

Plant World, massor av fröer

Plant World Seeds, engelsk fröfirma i fagra Devon, presenterar nu sina nyheter. Jag kan inte se att det finns någon tryckknapp för att beställa katalog. Men det finns en papperskatalog - håller den just nu i min hand. Om du absolut vill ha den kan du  säkert maila en förfrågan. 
Här kan man gräva ner sig för flera dagar framåt. Massor av fröer, många spännande, och stort utbud av bl a tomater. 


Direkt efter nyår sår jag den här söta hornbalsaminen Impatiens balfourii. Jag tänker mig den som krukväxt tuktad genom beskärning. Vi får se om det går som jag tänkt mig. Det finns ytterligare tre balsaminer i Plant Worlds sortiment

2 kommentarer:

  1. Oj, där fanns det mycket roligt att surfa runt bland såhär i höstrusket:-)

    Jag har sått äpplekärnor flera gånger men det har aldrig blivit nåt av det... Hoppas det går bättre för dig!

    Ha det gott!
    Annika

    SvaraRadera
  2. Vi får se hur det går. Jag har förstått att vissa sorter gror lättare än andra. Åkerö ska vara en av dem. Har därför bl a valt den sorten.
    Skön novemberfredag önskas!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...