onsdag 18 april 2012

Odla med P1 på besök

Gårdagen till ära köpte jag en bukett pioner till fikabordet i växthuset för då kom Ulla de Verdier från radions Odla med P1 på besök. Vad vi pratade om kan du - om allt går vägen - höra i programmet som sänds måndagen den 7 maj 10:35 med repris lördagen den 12 maj kl 12:05. Men du kan nog gissa...
Ulla de Verdier,
procucent för Odla med P1.


Programmet sänds i år under hela sommaren till fram i september. Sök i programmets arkiv om du har missat någon sändning. Bland annat finns här ett intressant inslag om retarderade krukväxter (tillbakahållna) som kanske kan ställa till med problem om de slängs i komposten. Hibiskusen är en typisk sådan.


Passa på att ställa frågor till hortonomen Maj-Lis Petterson, som är landets kunnigaste i växtskydd. Bättre svar på dina undringar kan du knappast få.

3 kommentarer:

  1. Vad härligt att få sitta i växthuset och bara prata odling och trädgård :=)
    Ska lyssna på radion vad som sas då det är dags.

    Önskar dig en fin dag!

    SvaraRadera
  2. Undrar när jag får lyssna på det inslaget...har ipaden full av odla med P1 men har bara kommit till början av augusti förra året...när jag jobbade på mitt förra jobb hade jag en halvtimme att cykla och det var perfekt att trampa till. Man trampade inte lika fort som till värsta popkanalen dock....

    Ska bli kul att höra.

    SvaraRadera
  3. Klart ni ska lyssna. Jag kan säga att vintersådd intresserade mycket. Men så är det ju mycket annat bra också...

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...