tisdag 17 januari 2012

Kan man ha för många Afrikas Blå?

Nej knappast! Men ändå inte fler än att man kan ta in dem över vintern om man inte bor i de mest gynsamma delarna av landet där de kan gå bra att odla på friland i skyddat läge. Härdigheten kan vara olika så prova dem ute på en bra skyddad plats ( med vintertäckning)  uppåt zon 3. Sår man flera plantor blir inte förlusten så stor om några ger upp. Nu tänker jag göra en klimattest på min tomt med Afrikas Blå. Därför ställde jag i ordning en flytsådd (sid 48 i boken) i fredags. Rapport följer på sidan FRÖhändelser.

2 kommentarer:

  1. Den är så vacker Afrikas blå och även den med vita blommor.
    Min planta får övervintra svalt och under växtbelysning vintertid.

    Trevlig kväll!

    SvaraRadera
  2. Nä. Därför har jag runt 10-12 krukor - jag är en lycklig ägare till en sval källare.../Anja

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...