lördag 4 maj 2013

Kolla vintersådderna!

Nu äntligen börjar värmen sätta fart på frusna frön. Kolla dina vintersådder dagligen - jorden torkar fort nu. Vattna om det behövs! Det gror i lådorna men misströsta inte om småplantorna kommer lite oregelbundet i början. Jag blir glad om du hör av dig och berättar om vad som händer med dina vintersådder!
Jag är mycket nöjd med koriandersådden från februari som snart är skördeklar. Praktklockan är på gång, backlöken gror bra och jag väntar med spänning på om jag lyckas sätta fart på funkia med vintersådd. Tyckte också att jag såg rosmarin gro och det skulle vara ovanligt lyckat.

3 kommentarer:

  1. Hej
    Jodå det händer lite i alla fall! I åtminstone i hälften av byttorna. Men det kommer bli lite knepigt att veta vad som är vad då mina skyltar i lådorna tappat texten.........!!!
    Det som kommer upp verkar friskt och starkt!
    Susanne

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kul! Släng inte i första taget. En del frön tar god tid på sig. Ett tips: skriv alltid med blyerts - det försvinner inte.

      Radera
  2. Jag har förstått att jag borde skrivit med blyerts men tyckte att jag var duktig som skrev med specialpenna!! Ha ha det visar sig väl vad jag har sått så småningom.

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...