tisdag 15 maj 2012

Lollipop först ut

Hipp, hipp... första tomatkarten! 'Lollipop' är först. Det är en nästan vit (blekgul) cherrytomat men jag ser andra med samma namn på nätet som både är röda och gula. Hur som helst - jag ser fram emot att få sätta tänderna iden. Det här är rekordtidigt för mina odlingar. Jag tänker inte säga ett ord om epsomsalt...
I väntan på de egna tomaterna köper jag mer eller mindre smaklösa  cherrytomater och torkar dem i 50-60 grader i ung med hackad vitlök, timjan och salt. Det är ett sätt att få fram mer smak.

2 kommentarer:

  1. Oj, vad härligt att redan se vad som komma skall! Mina tomater har lååångt kvar.

    Ett tips till så att jag har chans på dina lökar (....!......:))))) : jag har en liten trevlig anteckningsbok som jag skriver ner när jag sår, när det kommer upp, omskolningar och annat som jag snokar reda på ang frösådderna. Kanonbra att gå tillbaka till nästa säsong! Man glömmer så lätt....

    SvaraRadera
  2. Du får just nu en chans till... Tack för tipset!

    SvaraRadera

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...